KTM Komuter Express Seremban-Nilai-KL Sentral bermula 25 Julai – untuk waktu sibuk pada hari kerja

Berita baik untuk penghuni Nilai dan Seremban berangkat ke KL untuk bekerja setiap hari. Perkhidmatan Sentral Komuter Express Seremban-Nilai-KL Sentral oleh KTM akan kembali dan perkhidmatan akan bermula hari ini, 25 Julai. Servis ini akan ditawarkan hanya pada hari kerja, sekali dari Seremban ke KL Sentral pada waktu pagi, dan perjalanan pulang ke Seremban di petang.

“Kereta api itu akan meninggalkan Seremban pada pukul 7.08 pagi, tiba di Nilai pada 7.25 pagi untuk berhenti satu minit untuk penumpang sebelum dijangka tiba di KL Sentral pada jam 8.19 pagi. Pada sebelah petang, ia akan berlepas dari KL Sentral pada 5.55 malam, tiba di Nilai pada jam 6.50 petang dan dijangka ke stesen Seremban pada jam 7.10 petang, “kata menteri pengangkutan Anthony Loke, yang dilaporkan oleh Bernama .

Beliau berkata tambang untuk perkhidmatan ekspres yang dibatalkan, yang telah dibatalkan beberapa tahun lalu, akan sama dengan perkhidmatan Komuter KTM biasa – RM8.70 dari Seremban ke KL Sentral, RM7 dari Nilai ke KL Sentral dan RM3.60 dari Nilai ke Seremban.

“Saya bertemu dengan pengurusan KTMB sebulan lalu dan meminta mereka untuk membawa balik perkhidmatan ekspres kerana terdapat lebih banyak penduduk Seremban yang bekerja di KL. Kereta api itu akan menjadi kereta api tambahan dan tidak akan mengganggu jadual keretapi biasa, “kata Loke sambil menambah bahawa perkhidmatan tersebut boleh menampung 1,118 penumpang pada satu masa, dengan 328 kerusi dan 790 penumpang berdiri.

“Saya akan cuba memastikan kereta api ekspres sentiasa tepat pada waktunya dan saya juga meminta KTMB membuat aplikasi web dan mudah alih untuk memudahkan penumpang memeriksa masa perjalanan tanpa menunggu di stesen,” katanya.

Sumber : paultan.org

Related Posts